Na jakie elementy należy zwrócić uwagę zanim zaczniemy pozycjonowanie lokalne?

Zdobycie wysokiej pozycji rankingowej w organicznych wynikach wyszukiwania to niezwykle długotrwały proces. Zależny jest od wielu czynników, tak więc koniecznie należy być na bieżąco z kolejnymi aktualizacjami algorytmów, contencie czy potrzebami klientów. Proces ten może wesprzeć i usprawnić pozycjonowanie lokalne. Zanim jednak zaczniesz chwytać za narzędzia, zobacz od czego może zależeć Twoje powodzenie.

Cztery filary SEO na dobry początek

  1. Dopasowanie treści do zapytań użytkowników

Zadaniem wyszukiwarki jest przeszukanie indeksu i znalezienie stron najlepiej pasujących do zapytania użytkowników. Dlatego nie tylko strony z najbardziej odpowiednimi współczynnikami rankingu będą wyświetlane na pierwszym miejscu, ale również te, które najbardziej odpowiadają danej frazie kluczowej. Pozycjonowanie lokalne zależy od dobrania słów względem potrzeb mieszkańców, postaraj się więc ustalić kim są oraz jakie mają zainteresowania.

  1. Zaufanie wyszukiwarki

Zaufanie wyszukiwarki Google również wpływa na pozycję w rankingu SERP. Trudno je zdobyć, a jeszcze trudniej odbudować, jednak warto o nie walczyć. Przede wszystkim zadbaj o bezpieczeństwo transmisji danych oraz aspekt techniczny witryny. Wykorzystaj możliwości protokołu https oraz certyfikat SSL, aby nie dać się zaskoczyć.

  1. Działania konkurencji

Pamiętaj, że jeśli inne witryny w Twojej branży będą inwestowały więcej w działania pozycjonujące i bardziej przykładały się do poprawy wydajności strony oraz tworzenia wartościowego contentu, Twoja witryna nie będzie w stanie im dorównać. Google wybiera dla użytkowników to, co najlepsze. Dlatego staraj się być zawsze przed swoją konkurencją!

  1. Historia oraz długość istnienia witryny

Aspekty takie jak długość funkcjonowania serwisu i jego historia są ważne w pozycjonowaniu. W rzeczywistości jest to w pewnym stopniu związane z zaufaniem wyszukiwarki do konkretnej witryny. Pamiętaj, że im strona jest starsza, tym lepiej wyszukiwarka ją indeksuje, ponieważ wie więcej o jej historii. Staje się ona przez to wartościowa i godna zaufania. Jeśli budujesz witrynę od podstaw, musisz być bardziej cierpliwy, ponieważ uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu będzie trwało dłużej niż w przypadku starszej witryny. Najważniejsze, abyś nie otrzymał żadnej kary od Google, ponieważ to przyniesie Ci to więcej problemów niż korzyści.

Pozycjonowanie lokalne – dobra strategia kluczem do sukcesu

Pozycjonowanie lokalne jest szansą na rozwój małych i średnich biznesów, którym marzy się rozszerzenie działalności. W końcu zależy nam na zdobyciu jak największej ilości, stałych klientów. Zadbaj więc na sam początek o opisane elementy, a dzięki temu dalsze kroki optymalizacyjne będą dużo łatwiejsze. 

Related Posts

Pozycjonowanie Włocławek – co wpływa na naszą widoczność?

Słysząc na lewo i na prawo, jak trudnym jest pozycjonowanie, jak nieosiągalne są pierwsze pozycje, możemy się z miejsca zniechęcić. Miejsce w rankingu SERP zależy od wielu…

Pozycjonowanie Kraków – jak wygląda i na co zwracać uwagę?

Działania optymalizacji SEO, chociaż mają ustalony kanon, różnią się w zależności od potrzeb oraz lokalizacji. W przypadku takich dużych miast jak Kraków jest to nieco trudniejsze zadanie,…