Wiele firm oferuje klientom tanie pozycjonowanie, które ma ponoć przynieść niesamowite efekty. Firmy te obiecują, że klienci będą w stanie znaleźć się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania bardzo szybko i co najlepsze – zachować te pozycje. To nie ma nic wspólnego z prawdą. Ktoś, kto obiecuje takie efekty albo nie wie w ogóle, co robi, albo chce zwyczajnie naciągnąć swoich klientów.
Jak powinno się pozycjonować strony? Przede wszystkim istotne jest, żeby umieszczać linki do stron w dobrych miejscach. Na witrynach, które mają długą historię oraz odpowiednią moc. Bez tej mocy możemy po prostu działać na oślep i siać linkami w sieci, ale te linki nic nam nie dadzą. Wręcz przeciwnie, mogą podziałać na naszą niekorzyść. Nie o to chodzi. Liczy się przede wszystkim to, by zamieszczać linki dobrej jakości, a tym samym wzmacniać witrynę, do której linkujemy. Tu nie ilość jest ważna, a jakość. Pozycjonowanie strony w google to zadanie dla ambitnych osób, które są w stanie ciężko pracować, żeby uzyskać spodziewany efekt. Ważne jest, żeby dopilnować wszelkich kwestii związanych z optymalizacją strony. Dobrze zoptymalizowana strona to łatwe pozycjonowanie. Bez optymalizacji nie da się osiągnąć odpowiednich efektów, bo strona z zasady będzie skazana na niepowodzenia, a wszelkie inwestycje w nią będą po prostu bezzasadne. Dlatego tak ważne jest, by zrealizować wszystko tak, jak należy. Pozycjonowanie stron w google nie może się zawierać tylko w określonych działaniach. Należy zająć się zarówno budową zaplecza, jak i tworzeniem wartościowej treści i katalogowaniem. Należy zadbać o dywersyfikację treści tak, by osiągnięty rezultat był zgodny z tym, co mieliśmy w planach. Dlatego też do pozycjonowania stron trzeba zatrudnić firmę lub osobę, która jest na bieżąco we wszystkich zasadach i która respektuje wytyczne Google dotyczące pozycjonowania stron internetowych. Te są ściśle określone i wszelkie odstępstwa mogłyby skutkować po prostu efektem odwrotnym do zamierzonego. Pozycjonowanie stron internetowych jest zajęciem z przyszłością, ale tylko dla tych, którzy rozumieją rozwój branży.